Wat is display marketing?
Online Aannemer helpt je graag bij online vraagstukken.
Wat is display marketing?
Display marketing of display advertentie is het online tonen van beelden of banners via websites of apps. Dit is vergelijkbaar met het adverteren via kranten, tijdschriften of bushokjes. Het enige verschil is dat display marketing zeer specifiek gericht kan worden op een doelgroep.
Hierdoor kan display marketing zeer waardevol zijn voor jouw bedrijf. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op.
Waarom zou je display marketing inzetten?
Jouw potentiële klanten kunnen zich bevinden in verschillende fases tijdens het aankoopproces. De eerste is nog op zoek naar het product in een zoekmachine. De tweede vergelijkt hetzelfde product bij verschillende bedrijven. Terwijl de derde persoon misschien al het product en bedrijf zeker weet.
Met display advertenties kun je een specifieke doelgroep aanspreken in een bepaalde fase. Dit verhoogt de waarde van jouw advertentie en vergroot de kans op conversie.
De 3 fases van het aankoopproces
Een klant gaat bij een aankoop meestal door 3 verschillende fases, de See, Think en Do fase. Met display marketing wil je de juiste klant in de goede fase bereiken. Het is dus zeer belangrijk om goed te overwegen wat je wilt vertellen met de advertentie.
See fase
Tijdens deze fase wil je de merkbekendheid verhogen. Jouw merk of bedrijf moet onder de aandacht komen van de internetgebruiker. Aan de hand van een mooie en inspirerende advertentie lok je mensen naar jouw website. De eerste stap is dan gezet. De potentiële klant is bekend met jouw bedrijf en doet wellicht ooit een aankoop.
In de See fase zullen relatief weinig mensen daadwerkelijk overgaan tot een aankoop. Deze bezoekers waren namelijk nog niet zo ver in hun proces. Maar de klikkosten zijn in deze fase ook relatief laag.
Think fase
In deze fase wil je de potentiële klant overtuigen voor jouw product en bedrijf. De klant is namelijk op zoek naar het beste bedrijf en het juiste product. De display advertenties zijn in deze fase gericht op specifieke producten of diensten.
De klikkosten zijn in deze fase iets hoger dan in de See fase. Maar natuurlijk is de kans op conversie tijdens deze fase ook hoger.
Do fase
Tijdens deze fase wil je dat de potentiële klant ook daadwerkelijk overgaat tot actie. Deze actie kan bijvoorbeeld een aankoop, download of contactaanvraag zijn. De display advertenties in deze fase hebben een duidelijke call to action. De call to action kan bijvoorbeeld zijn ‘koop nu’ of ‘download nu’.
Ook kun je eerdere bezoekers van de website die niet hebben geconverteerd retargeten. Deze mensen zijn wellicht nu wel geïnteresseerd in jouw merk of product.
In deze fase zijn de klikkosten natuurlijk het hoogst. Maar dit is ook de fase waarin de meeste mensen een conversie doen.
Hoe werkt display marketing?
Bij display marketing koopt een adverteerder advertentieruimte in op een website. Meestal doe je dit via een advertentienetwerk. Vervolgens worden de advertenties getoond op de websites die zijn aangesloten bij dit netwerk. Dit gebeurt altijd tegen een bepaalde prijs.
Hoe beter het netwerk is, hoe duurder de advertenties zijn. Een aantal voorbeelden van dergelijke netwerken zijn Google display netwerk, DPG Media netwerk of YouTube.
Het Google display netwerk heeft het meeste bereik. Dit zijn namelijk alle websites die op Google te vinden zijn. Het DPG Media netwerk zijn de nieuws en entertainment websites. Websites van bijvoorbeeld kranten of nieuwsprogramma’s hebben vaak een erg sterk netwerk.
Tot slot vind je ook display banner marketing terug op YouTube. Dit is een groot platform met een publiek dat gewend is aan reclames. Daarom zorgen de reclames hier voor minder irritatie.
Bij Online Aannemer snappen wij dat display marketing opzetten een lastige taak kan zijn. Daarom helpen wij je graag op weg naar optimaal resultaat. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?
Soorten display advertenties
Display advertenties kun je onderverdelen in 2 verschillende soorten, statische en dynamische banners. Een statische advertentie is een afbeelding met daarop de tekstboodschap. Een dynamische advertentie is een banner met bewegende elementen. Hierdoor valt een advertentie beter op en kun je meer informatie tonen.
Retargeting
Zoals al eerder genoemd maakt display marketing gebruik van retargeting. Dit houdt in dat je een doelgroep opnieuw kan benaderen na een websitebezoek. Hierdoor kun je de juiste boodschap tonen aan een specifieke doelgroep. Retargeting verhoogt de kans dat potentiële klanten daadwerkelijk overgaan tot een conversie.
Display marketing uitbesteden
Klinkt display marketing als iets dat jouw bedrijf naar het volgende niveau kan tillen? Neem dan gerust contact op met onze display marketing specialist.
Onze projecten in online marketing
Online uitdaging? Bel de Online Aannemer >
Ik drink mijn koffie met een half klontje suiker en voor jou? Snel samen een koppie koffie doen om te bekijken of het klikt? (of ben je meer een vrijdagmiddag drinker?)